Koerbal Den Burg zoekt nieuwe leden!

Gepubliceerd op: 07 september 2023

Koersbalvereniging Den Burg op zoek naar nieuwe leden.

Voor het nieuwe seizoen is Koersbal vereniging Den Burg op zoek naar nieuwe mensen die het spelletje willen spelen. Sinds afgelopen zomer is het aantal deelnemers heel erg terug gelopen en dreigt er een te kort aan spelers. Daarom deze oproep om toch eventueel nieuwe mensen enthousiast te krijgen voor het koersbal spel.

Koersbal is een vorm van of een afgeleide van Jeu de boules, met wel essentiële verschillen. Zo wordt er binnen gespeeld op een mat en speel je met grotere ballen die een uit het lood liggend zwaarte punt hebben. Hierdoor zal de bal niet rechtuit rollen maar, zoals de spelnaam al doet vermoeden, uit koers raken. Hierdoor heeft het spel een andere dimensie dan jeu de boules of petanque.

Er wordt gespeeld op dinsdag middag van 14.00 uur tot 16.00 uur in de Buureton. Opgeven is niet noodzakelijk en iedereen is van harte welkom om het een keer te komen proberen. Er wordt onderling gespeeld met teams van 2 tegen 2 en daarnaast tellen de mensen het aantal gewonnen punten. Er wordt puur recreatief gespeeld zonder wedstrijd element maar punten bijhouden is onderdeel van het spel.

Voor meer informatie neem contact op met Robert Bakker van Sportstichting Texel 0222-313471