Jeugdsportpas

22 okt 2021
15 00

Met de Jeugdsportpas wil de Sportstichting Texel een gestructureerd sportkennismakingsprogramma aanbieden aan kinderen uit groep 6, 7 en 8 van alle basisscholen op Texel en 1e klas middelbaar onderwijs. Doel van de kennismaking is kinderen een zo breed mogelijke sportoriëntatie aan te bieden en de drempel naar de sport te verlagen.

Een Jeugdsportpas is een pas waarmee een kind (basisschool groep 6, 7 en 8) en 1e klas voortgezet onderwijs  bij een deelnemende sportvereniging een kennismakingscursus kan volgen. Deze cursus bestaat meestal uit 4 lessen van één uur of 45 minuten. Per jaar zullen er twee periodes komen waarin de Jeugdsportpas van kracht zal zijn.

Deelname is gratis, dit komt mede doordat de Gemeente Texel een lokaal Sportakkoord heeft ondertekend. Dit heeft als doel dat iedereen op Texel zonder drempels en met plezier kan meedoen met sport en bewegen. Kinderen mogen na afloop van de kennismakingslessen natuurlijk lid worden van de club, maar dat is niet het doel op zich.

Voor aankomende periode (2 november tot en met 17 december) kan je kennismaken met de volgende sporten:
* Schaken (Schaakvereniging En Passant)
* Dammen (Damclub Texel)
* Ju-Jutsi (Stay Fit Texel) is VOL
* Acrogym (Gymvereniging Oudeschild)
* Yoga (Yogapraktijk Matsyendra)
* Handboogschieten (Handboogvereniging de Eilandschutters) is VOL

Opgeven kan hieronder: