Jeugdsportpas

13 jun 2022
9 00

Met de Jeugdsportpas wil de Sportstichting Texel een gestructureerd sportkennismakingsprogramma aanbieden aan kinderen uit groep 6, 7 en 8 van alle basisscholen op Texel en 1e klas middelbaar onderwijs. Doel van de kennismaking is kinderen een zo breed mogelijke sportoriëntatie aan te bieden en de drempel naar de sport te verlagen.

Een Jeugdsportpas is een pas waarmee een kind (basisschool groep 6, 7 en 8) en 1e klas voortgezet onderwijs  bij een deelnemende sportvereniging een kennismakingscursus kan volgen. Deze cursus bestaat meestal uit 4 lessen van één uur of 45 minuten. Per jaar zullen er twee periodes komen waarin de Jeugdsportpas van kracht zal zijn.

Deelname is gratis, dit komt mede doordat de Gemeente Texel een lokaal Sportakkoord heeft ondertekend. Dit heeft als doel dat iedereen op Texel zonder drempels en met plezier kan meedoen met sport en bewegen. Kinderen mogen na afloop van de kennismakingslessen natuurlijk lid worden van de club, maar dat is niet het doel op zich.

Voor aankomende periode (22 juni tot en met 10 juli) kan je kennismaken met de volgende sporten:
* Bootcamp (Sportstichting Texel)
* Golfsurfen (Golfsurfschool Foamball)
* Golf (Golfclub de Texelse)
* Snorkelen/aquafitness (Zwembad Molenkoog)
* Atletiek  (AV Texel) (groep 6 en 7 maandag 15.30 tot 16.30 uur)
* Atletiek (AV Texel) (groep 8 en hoger maandag 18.00 - 19.00 uur)

De inschrijving is gesloten.