wandelend de winter door

Twee jaar geleden was het Ommetje op Texel een groot succes. Dit jaar willen we het weer organiseren. Iedereen mag en kan hieraan meedoen.  Het Ommetje is een activiteit van de Nederlandse Hersenstichting.

Door verschillende factoren zijn mensen minder gaan bewegen, om deze tendens te kantelen wil de Sportstichting Texel iedereen uitdagen om in beweging te komen of te blijven en elke dag minimaal twintig minuten te wandelen.

Met de Ommetje-app van de Hersenstichting kan men precies bijhouden hoeveel ommetjes je hebt gelopen. Ook houdt deze app een ranglijst bij van alle wandelende Texelaars, want per ommetje verdien je punten.

De belangrijkste redenen om te gaan wandelen zijn: om fit en gezond te worden of te blijven, ter ontspanning en om er even tussen uit te gaan. Bovendien helpt het bij onthaasten en verbetert het de creativiteit.

Lijkt dit je leuk en wil je hier aan meedoen download danrobert hieronder de app op je telefoon: (ps. de mail kan je het beste openen op je mobiel, zodat je de app meteen op je mobiel hebt.)

Ommetje-App (App Store) IPhone

Ommetje App (google play store) Overige telefoons

• Na installeren open je de app;
  • Account aanmaken;
  • Klik op start en voer je gebruikersnaam in;
  • Kies ja en voer de volgende code in ABMGR;
  • Tik je e-mailadres in;
  • Kies een wachtwoord;
  • Tik je voornaam in;
  • Vervolgens keuze maken (prima of …)
  • Dan kies je voor helemaal goed of…;
  • Akkoord gaan met de voorwaarden. En dan kan het beginnen. START.

Als je begint met je Ommetje dan tik je op Start Ommetje.

Heel veel wandelplezier gewenst, en heb je nog vragen dan kan je mailen naar beweegcoach@sportstichtingtexel.nl