Zwemmen

Texel heeft verschillende zwembaden. In de zomermaanden is in Den Burg het openbare zwembad Molenkoog geopend. Daarnaast zijn er verschillende overdekte baden bij vakantieparken, die in de meeste gevallen ook voor andere bezoekers toegankelijk zijn. Je kunt er vrij zwemmen, maar er worden ook verschillende georganiseerde activiteiten aangeboden, zoals zwemles, trimzwemmen en aquatraining.

Als je op een eiland omringd door water zit, is zwemmen in zee aanlokkelijk. Ook al ben je een goede zwemmer, de zee kan verraderlijk zijn. In de zomermaanden zijn er bewaakte strandgedeelten aan de Noordzeekant van het eiland. Ga niet alleen de zee in buiten deze periode of buiten deze gebieden. Wil je serieus trainen in zee, neem dan contact op met de zwemclub of de triatlonafdeling van de wielervereniging, zodat je dit in clubverband kunt doen.

Vereniging
Zwem- en Poloclub TX'74