volleybal

Op Texel wordt veel aan volleybal gedaan. Teams van Tevoko spelen in de officiële Nevobo competitie, maar daarnaast is er buiten het seizoen ook een wekelijkse eilandcompetitie, met teams uit alle dorpen.

Volleybalverenigingen die op Texel willen trainen kunnen daarvoor terecht in de verschillende sportzalen. Deze zijn te huur via Sportstichting Texel, telefoon 0222-313471.

Wie buiten wil volleyballen en zelf een bal meeneemt kan zich uiteraard uitleven op het strand of op één van de speelvelden van Staatsbosbeheer in het bos ‘De Dennen’. Voor georganiseerde evenementen met grotere groepen op één van deze velden is het noodzakelijk om contact op te nemen met Staatsbosbeheer.

Vereniging
Volleybalvereniging Tevoko: www.tevoko.nl
Sportvereniging SVC De Cocksdorp: www.svctexel.nl
Volleybalvereniging Smash '68

Locatie:
Speelveld Het Vierkante Stuk, Ploegelanderweg, Den Burg
Speelveld Het Paradijs, Nattevlakweg, informatie via SBB Texel, telefoon 0222-312228.