Voetbal

Bijna elk dorp op het eiland heeft een eigen voetbalvereniging en faciliteiten. Er wordt op verschillende niveaus meegedaan aan de KNVB-competitie. Er is ook een actief G-team dat aan wedstrijden meedoet. Voor de jeugd zijn er daarnaast ook nog enkele vrij toegankelijke trap- en pannaveldjes in de dorpen.

Overkantse sportclubs kunnen de gemeentelijke velden huren voor trainingsstages. Informatie hierover is verkrijgbaar via telefoon 0222-313471. Daarnaast hebben verschillende recreatie aanbieders sportterreinen bij hun accommodatie.

In het bos ‘De Dennen’ zijn openbare speelterreinen waar liefhebbers met een bal zich kunnen uitleven. Voor grotere groepen die hier iets willen organiseren is contact met Staatsbosbeheer vereist.

Vereniging
Sportvereniging SVC De Cocksdorp: www.svctexel.nl
Sportvereniging Zwaluwen Den Hoorn: www.svzdh.nl
Voetbalvereniging SV Oosterend: www.svoosterend.com
Voetbalvereniging S.V. De Koog: www.svdekoog.info
Voetbalvereniging Texel'94: www.texel94.nl

Locatie:
Voetbalveld de Cocksdorp
Voetbalveld Den Hoorn
Sportpark de Koog
Sportpark Oosterend
Sportpark Zuid Den Burg

Openbare terreinen waar gevoetbald kan worden:
Speelveld Het Vierkante Stuk, Ploegelanderweg, Den Burg en Speelveld Het Paradijs, Nattevlakweg, informatie via SBB Texel, telefoon 0222-312228.