Toestellen trimbaan geplaatst

Gepubliceerd op: 20 juni 2023

Texel heeft weer een trimbaan in de Dennen. Na vele jaren van afwezigheid is het weer mogelijk om met het hele gezin een rondje te trimmen/sporten.

Afgelopen woensdag startte het bedrijf Sicuro met het plaatsen van de sporttoestellen over een traject van ongeveer 1.8 kilometer. Het parcours start bij ’t Turfveld en eindigt bij de parkeerplaats aldaar. Ook is er een tweede startpunt bij de Nattevlakweg, waar meestal meer parkeerruimte is.

Een klein groepje Texelaars nam het initiatief om weer een trimparcours in het bos aan te leggen. Het idee werd omarmd door Sportstichting Texel, die het project onderbracht als deelproject van ‘Texel, buiten in beweging’ waarin meerdere beweeginitiatieven zijn ondergebracht. Het project werd gefinancierd met hulp van LEADER, Samen Een Texel, STIFT, Texelfonds, Rab Texel en Caritas Texel, met medewerking van Staatsbosbeheer.

Op het traject komen in totaal zestien oefeningen, waarvan enkele met alleen een instructiebord. De bebording is nog niet gereed en wordt binnen enkele weken aangebracht. Bij elk toestel komt een instructiebord en op de twee startplaatsen komt een route-informatiebord. Het calisthenics-toestel op het Paradijs is nog niet helemaal geschikt voor gebruik. Hier ontbreken nog enkele stangen. Alle toestellen zijn uitgevoerd in hout en staal, zodat ze zoveel mogelijk passen in de omgeving en onderhoudsarm zijn.

Eind juli wordt de trimbaan officieel in gebruik genomen.

Voor meer informatie: Sportstichting Texel, Gert Pansier, tel. 06-22 73 96 46.