Texels kampioenschap Panna

Gepubliceerd op: 06 juli 2023

Team Skaters en Team FC Straat een jaar lang Texels kampioen Panna!

Woensdag 5 juli is de grote finale gespeeld van het Texels kampioenschap Panna, georganiseerd door Sportstichting Texel. De strijd om de titel Texels kampioen Panna ging woensdag van start om 13:30 uur.

De finale werd dit jaar gespeeld in de TXL Sporthal in Den Burg, dit vanwege het slechte weer. De deelnemende teams hebben zich geplaats voor de finale dit deden zij tijdens de voorrondes op hun eigen school. 83 teams deden mee aan de voorrondes, waarvan 26 team zich kwalificeerde voor de finale.

Team Skaters (Hazim, Ali en Sijb van de Thijsseschool en Team FC Straat mogen zich een jaar lang Texels Kampioenschap panna noemen. Team Skaters won bij de onderbouw. Zij wonnen in de spannende wedstrijd met 2-1 van de Frikandelbroodjes. Frikandelbroodjes (Beau en Luca van de Durperhonk) eindigde daardoor op de 2e plek. En op plek 3 eindigde Team Matties (Siem en Flynn van de Jozefschool).

Team FC Straat (Jilles en Chimene van de Thijsseschool) streed voor de eerste plek tegen de  WSAM (Awos en Ziad van de Luberti) Team FC Straat won met 2-1 tegen WSAM in de extra tijd. WSAM eindigde daardoor op een mooie tweede plek. Aan de andere kant van het veld werd er hard gestreden om plek 3. Team FC Barcelona (Jihad en Nathan van de Fontein) tegen de Bami boys (Dexx en Achmed van de Durperhonk) FC Barcelona won deze wedstrijd en pakte daarmee plek 3.

Winnaars onderbouw:
1 Skaters ( Hazim, Ali en Sijb)

2 Frikandelbroodjes (Beau en Luca)

3 Matties (Siem en Flynn)

Winnaars bovenbouw:

1 FC Straat ( Jilles en Chimene)

2 WSAM (Awos en Ziad)

3 FC Barcelona (Jihad en Nathan)

Winnaars bovenbouw.jpg