Sporten uitproberen met de Jeugdsportpas

Gepubliceerd op: 12 november 2020

Vanaf donderdag 19 november gaat de jeugdsportpas voor basisschoolkinderen uit de groepen 6, 7 en 8 en voor de 1e klas voortgezet onderwijs weer van start.

Vijf sportaanbieders verzorgen tot 16 december een kennismakingscursus van vier lessen. Doel van de kennismaking is kinderen een zo breed mogelijke sportoriëntatie te geven en de drempel naar sport te verlagen. Deelname is gratis, dit komt mede doordat de Gemeente Texel een lokaal Sportakkoord heeft ondertekend. Dit heeft als doel dat iedereen op Texel zonder drempels en met plezier kan meedoen met sport en bewegen. Kinderen kunnen na afloop van de kennismaking natuurlijk lid worden, maar dat is niet het doel op zich.

De komende periode staat in het teken van zaalsporten en buitensporten. De kinderen kunnen kiezen uit Freerunning bij GVT en volleybal bij Tevoko, beide vinden plaats in de TXL sporthal. Bootcamp bij Fitcoach Wilma Tijsseling, hiervoor kunnen de kinderen terecht op de IJsbaan in Den Burg, golf bij de Golfschool de Texelse in Cocksdorp. Bij Stay Fit in Den Burg kunnen kinderen kennismaken met kickboksen (OSG leerlingen), ju-jitsu en judo.

De organisatie van de Jeugdsportpas is in handen van Sportstichting Texel. Opgeven kan nog tot 18 november via www.sportstichtingtexel.nl/jeugdsportpas. Let op vol = vol!