Roparun estafette Texel zeer geslaagd

Gepubliceerd op: 05 juli 2021

Maar liefst 15 teams stonden aan de start van de Roparun estafette die georganiseerd werd door Sportstichting Texel en de het Texelse Roparun team.

De teams (bestaande uit 4 of 3 personen en er waren zelfs 2 teams die met 2 personen de 30 km liepen) startten om de 2 minuten op de Haffelderweg ter hoogte van de atletiekbaan. De teams konden kiezen uit een afstand van 20 of 30 kilometer. Na elke kilometer werd er gewisseld van loper, de overige drie fietsten mee en moedigden hun loper aan.

De route liep via Oudeschild richting Oosterend, De Waal, Rondje rond Den Burg en vervolgens weer terug naar de atletiekbaan. Onder prachtige omstandigheden liepen de teams snelle tijden. Na afloop werd er nog leuk nagepraat op het terras bij de kantine van AV Texel onder het genot van een drankje. Naast het plezier en de gezelligheid is er ook nog € 550,- opgehaald voor het goede doel. Daarnaast werd er nog een schenking gedaan van € 1000,- door de Stichting Texelse Halve Marathon.

De organisatie Sportstichting Texel en het Texelse Roparun team waren zeer tevreden en zullen het volgend nogmaals organiseren.

Hieronder de uitslagen van de teams:

30 kilometer:

1.      Trainingsgroep Texel     2:03