Jeugdsportpas weer groot succes

Gepubliceerd op: 18 november 2021

Maar liefst 85 kinderen hebben een jeugdsportpas aangeschaft. Met deze pas kunnen kinderen uit groep 6, 7 en 8 van de basisschool en 1e klas voortgezet onderwijs 4 weken lang kennismakingslessen volgen bij verschillende sportaanbieders.

Handboogschieten bij de Eilandschutters was dit keer zeer populair onder de jeugd, maar liefst 32 kinderen gaan kennismaken met deze sport. Door de grote animo kunnen deze kinderen geen vier maar twee keer meedoen met handboogschieten. Ook voor het schaken bij Schaakvereniging En Passant waren veel aanmeldingen, namelijk 15 kinderen. Bij elke vereniging, Acrogym bij Gymvereniging Oudeschild, Ju-Jitsu bij Budokai Texel en Yoga bij Yogapraktijk Matsyendra, melden zich 12 kinderen. Daarnaast waren er twee kinderen die graag wilden kennismaken met dammen bij Damclub Texel.

Al met al weer een grote opkomst waar zowel de sportverenigingen die meedoen en de organisatie zeer blij mee is.

De organisatie van de Jeugdsportpas is in handen van Sportstichting Texel. Verenigingen die ook op deze manier hun sport willen promoten kunnen contact opnemen met Sportstichting Texel 322815 of mail naar connie@sportstichtingtexel.nl