Dora Maatjes, Eindejaarsknallers en Hackers kerstkampioen zaalvoetbal

Gepubliceerd op: 29 december 2022

Op woensdag 28 december vond in de TXL sporthal een zaalvoetbaltoernooi plaats voor jeugd van 6 tot en met 12 jaar. Bijna 80 kinderen, verdeeld over 18 teams, deden mee met het toernooi. De teams, bestaande uit 4 spelers, speelden in drie categorieën op een klein veld met kleine doeltjes. De wedstrijdjes duurden ongeveer 8 minuten en werden gespeeld zonder scheidsrechter. Af en toe moest er even wat ingegrepen worden door de organisatie maar de kinderen konden de wedstrijden uitstekend zelf regelen. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.

In de categorie 11 en 12 jaar verloren de Dora Maatjes (Ducan, Tycho, Jurjen en Stijn) geen enkele wedstrijd, hierdoor werden ze eerste.
In de leeftijdscategorie 9 en 10 (en een enkele 11 jarige) eindigden drie teams met hetzelfde aantal punten, het team de Eindejaarsknallers (Siem, Lars, Sohaib en Loek) scoorden meer doelpunten en mochten zich kampioen noemen.
Bij de jongste voetballers, 6 tot en met 8 jaar, hadden ook twee teams hetzelfde aantal punten en ook hier werd gekeken naar meer gescoorde doelpunten, De Hackers (Joes, Kaz, Dyce en Luuk) was het beste team in deze categorie.

Er werd onder ruime belangstelling van familieleden en vriendjes fanatiek en enthousiast gespeeld. Onder voorbehoud wordt ook volgend jaar weer in de kerstvakantie het zaalvoetbaltoernooi georganiseerd door Sportstichting Texel.

Winnaars 11/12 jaar

1. Dora Maatjes (Ducan, Tycho, Jurjen en Stijn)
2. De Oliebollen (Chimene, Jaro, Mohammed en Hazim)
3. De Kippebouten (Widalson, Kerby, Wildaan en Levi)