Bewegen voor senioren bij AV Texel Den Burg

Gepubliceerd op: 28 mei 2024

Start 18 juni dinsdagmorgen, aanvang 9.30

Regelmatig bewegen zorgt voor meer zelfstandigheid en een fit gevoel bij senioren. Bovendien is het gewoon erg leuk en stimulerend om leeftijdgenoten te ontmoeten en samen te sporten.

Atletiekvereniging Texel is anderhalf jaar geleden begonnen met een groep “Ouderen in Beweging” en begon met twee deelnemers en is nu een vaste groep van ruim 20 enthousiaste senioren die elke week op de woensdagmorgen trainen op de atletiekbaan.

Atletiekvereniging Texel  wil nu in samenwerking met Sportstichting  Texel een nieuwe groep “Senioren in beweging “ opstarten  voor deelnemers die niet meer hardlopen maar wel willen werken aan hun kracht, conditie , balans en coördinatie. Het sportief wandelen wordt afgewisseld met oefeningen. We maken gebruik van  ballen, elastieken, gewichten, lage hordes, kleine speren, kogels. En dat alles op een speelse en gezellige manier. Wolbert Broere en Ellen Wisman zijn ervaren trainers die de trainingen verzorgen.

Naast het plezier in het sporten is het sociale contact ook belangrijk en na afloop van de training gaan we aan de koffie of thee in de kantine.

Iedereen kan gratis 2 trainingen meedoen.

·        De kosten zijn daarna € 9,26 per maand inclusief koffie of thee.

·        De trainingen zijn in principe altijd buiten. (vitamine D)

·        We trainen de zomermaanden door en de trainingen zijn elke week op de dinsdag.

De eerste les is dinsdagmorgen 18 juni en iedereen is van harte welkom.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen:
Connie Joling Sportstichting Texel 0222-322815 connie@sportstichtingtexel.nl
Wolbert Broere atletiekvereniging Texel whjbroere@gmail.com tel 0621674653