Roparun Estafette

Gepubliceerd op: 02 mei 2021

Buiten sporten mag, dus Sportstichting Texel en de Texelrunners organiseren op zondag 2 mei een ‘Coronaproof Estafetteloop’. Tijdens deze estafette lopen teams van jong en oud naar keuze 21 of 30 kilometer door een prachtig gedeelte van het oude eiland.

Een team bestaat uit min. twee/ max. vier personen en er loopt steeds één persoon terwijl de anderen fietsen. Om de kilometer staat een paaltje waar gewisseld wordt.

De teams verzamelen zich bij het clubhuis van AV Texel en gaan vanaf 14:00 uur met tussenpozen van vijf minuten van start om te voorkomen dat er te veel mensen tegelijk bij elkaar zijn. Deelnemers krijgen in de voorafgaande week hun starttijd te horen en hoe laat ze zich moeten melden. Daarnaast krijgen ze te horen wat de actuele coronamaatregelen zijn waar ze zich aan moeten houden tijdens en na afloop van de estafette.

Het kan voorkomen dat teams elkaar inhalen, daarbij moeten de teams 1,5 meter afstand houden van andere lopers en fietsers. De finish is ook op de Haffelderweg bij het AV Texel clubhuis. Ook hier zullen we rekening houden met de geldende corona maatregelen. Alleen als het mag kunnen de deelnemers buiten iets nuttigen met de nodige afstand van elkaar.

Meedoen kost minimaal €10.-per team, maar meer is zeer welkom. Het is tenslotte voor een goed doel: de Roparun! Deelname is mogelijk vanaf 9 jaar en inschrijven kan via: connie@sportstichtingtexel.nl. Info: (0222) 322 815.