Levend Stratego

29 jul 2020
t/m 29 jul 2020
14 00 - 15 30

We organiseren Levend Stratego voor de kinderen van 8 t/m 13 jaar bij 't Doolhof de zeven Pannenkoeken op de Hoge Berg in Den Burg. Dit is op woensdag 29 juli van 14:00 tot 15:30 uur.

Wil je graag mee doen? Meld je hieronder aan door je naam, leeftijd en het telefoonnummer van ouder/verzorger in te vullen en te klikken op ''versturen''!

Vereist

Spelverloop

Verdeel de groep in 2 ploegen en laat ze hun eigen kamp kiezen op het terrein. Vraag ze om de vlag (persoon of stuk stof) te verstoppen in dit kamp. De vlag moet deels zichtbaar zijn en moet gedurende het hele spel op dezelfde plaats blijven liggen. Het doel van het spel is om de vlag van de tegenpartij te stelen en naar het eigen kamp te brengen.

De deelnemers lopen naar het kamp van het andere team om de vlag te zoeken. In elk kamp blijft één iemand zitten om kaartjes uit te delen (één aan elke teamlid). Op het kaartje staat een rang. Als een speler onderweg een speler van de andere ploeg tikt, moeten ze beiden elkaars rang laten zien. De hoogste en sterkste wint en krijgt het kaartje van de verliezer. Die moet dus weer terug naar zijn kamp voor een nieuw kaartje. Bij gelijke rangen gebeurt er niets en kunnen ze weer verder op jacht. Op die manier kunnen deelnemers ervoor zorgen dat tegenstanders niet snel bij hen in het kamp komen. Gebeurt dit toch, dan krijgen de tegenstanders 10 seconden de tijd om de vlag te zoeken.

De bom loopt rond maar mag zelf niemand aantikken. Wie deze aantikt, is hoogstwaarschijnlijk het kaartje kwijt want enkel de ‘miner’ kan die persoon onschadelijk maken.

Speleinde

De groep die het snelst de vlag van het andere team in zijn eigen kamp krijgt, wint. Indien na één uur nog niemand de vlag vond, worden de punten van de afgenomen kaartjes geteld om een winnaar te weten.

Bron: https://www.spelensite.be/spel/levende-stratego-0