Doe mee met het Texels Ommetje

28 dec 2020
12 38

Sportstichting Texel organiseert in de maand januari een coronaproof wandelcompetitie waar iedereen op Texel aan deel kan nemen. Het doel is dat zoveel mogelijk mensen dagelijks een ommetje van minimaal twintig minuten maken.

Door de coronacrisis zijn de mensen minder gaan bewegen en om het nieuwe jaar goed van start te gaan, wil de Sportstichting Texel iedereen uitdagen om in januari elke dag minimaal twintig minuten te wandelen. De grootste fanatiekelingen belonen we met een mooie prijs.

Met de Ommetje-app van de Hersenstichting kan men precies bijhouden hoeveel ommetjes je hebt gelopen. Ook houdt deze app een ranglijst bij van alle wandelende Texelaars, want per ommetje verdien je punten. Wie op 1 februari de meeste punten heeft verzameld, verdient een leuk prijsje. Uiteraard is het de bedoeling dat iedereen tijdens het wandelen in de eigen buurt de huidige maatregelen naleeft.

De belangrijkste redenen om te gaan wandelen zijn: om fit en gezond te worden of te blijven, ter ontspanning en om er even tussen uit te gaan. Bovendien helpt het bij onthaasten en verbetert het de creativiteit.

Wil je meedoen met het Texels Ommetje dan kan je je hieronder aanmelden. Je krijgt dan op 1 januari een nieuwsbrief per mail met uitleg over het downloaden van de app en hoe je je in de app kunt aanmelden bij de speciale groep met Texelse wandelaars.

Meer informatie? Stuur een mail naar connie@sportstichtingtexel.nl.

This form is unavailable.